Saçkıran (Alopesi Areata)

Alopesi Areata (Saçkıran) Nedir?

Alopesi areata (saçkıran); saçlı deri, sakal, bıyık, kaş, kirpik, kol ve bacak gibi kıl kökleri bulunduran vücut bölgelerinde, bir ya da daha fazla alanda görülebilen oval şekilli kıl dökülmesi hastalığıdır.

Alopesi Areata (Saçkıran) Neden Oluşur?

Alopesi areata bir bağışıklık sistemi hastalığıdır. Kişinin kendi bağışıklık sistemi hücreleri çeşitli nedenler ile kendi kıl köklerini yabancı olarak algılar, antikor üretir ve kıllar dökülür. Hastalığın kesin nedeni bilinmese bile genetik yatkınlık, stres, hormonal düzensizlikler ile ilişkili bulunmuştur.

Alopesi areata (Saçkıran) Bulguları Nelerdir?

En sık saçlı deride görülür. Daha önceden kıl bulunan alanlarda bir veya daha fazla sayıda, kısa sürede gelişen yuvarlak dökülme alanları şeklindedir. Kılların döküldüğü bölgedeki deri muayenesi normaldir. Hastalık şiddeti değişkendir. Genellikle az sayıda dökülme alanları şeklinde görülür. Ancak nadiren total saç kaybı ve hatta vücut kıllarının total kaybı şeklinde de görülebilir.

Alopesi areata (Saçkıran) Bulaşıcı mıdır?

Hastalık bulaşıcı değildir.

Alopesi Areata Nasıl Tedavi Edilir?

Alopesi areatanın kesin bir tedavisi yoktur. Kıllar genellikle 1 yıl içerisinde kendiliğinden geri gelebilir. Tedavide amaç kılların daha hızlı bir şekilde geri gelmesini sağlamaktır. Tedavi hastalığın şiddetine göre belirlenir. Steroidli krem ve losyonlar, dökülen alana iğne ile steroid enjeksiyonu, mezoterapi, ileri durumlarda ağızdan kullanılan ilaçlar tedavi seçenekleridir.