Saç Dökülmesi

Saçlar hem kadında hem erkekte en önemli aksesuardır. Günde 100-150 tel saç kaybı normaldir. Çünkü saçların büyüme, dinlenme ve dökülme evreleri vardır. Dinlenme evresindeki saçlar bir süre sonra doğal yollarla dökülür ve yerine tekrar büyüyen yeni saçlar gelir. Sağlıklı bir kişide saçların %85’i büyüme-dinlenme ve %15’i dökülme evresindedir. Klinik pratikte telogen effluvium ve androgenetik alopesi (erkek tipi dökülme) olmak üzere 2 tip saç dökülmesi vardır.

Telogen Effluvium

Kadınlarda sık görülen saç dökülmesi tipidir. Dökülme genel bir dökülme şeklindedir. Demir ve B12 vitamin eksikliği, çinko eksikliği, stresli yaşam, ateşli hastalık, metabolizmayı etkileyen bazı hastalıklar (tiroid vs. gibi) ve bazı ilaçların kullanımı en sık görülen nedenler arasındadır. Dökülmeye neden olan faktörlerin ortadan kalkmasına izleyen 6-9 ay içerisinde saçlar tekrar normal haline gelmektedir. Genel bir saç dökülmesi olan hasta dermatoloğa başvurmalıdır. Dökülmeye neden olan faktörler araştırılır ve gerekirse tetkik yapılır. Altta yatan sebep varsa bu durum düzelene kadar tedaviye devam edilmelidir.

Erkek Tipi Saç Dökülmesi

Genetik yatkınlığı olan kişilerde, saç köklerinin erkeklik hormonuna duyarlılığı ile ilişkili bir saç dökülmesi tipidir. Kadınlarda da görülebilir. 20-30’lu yaşlarda, daha çok yanlarda ve tepelerde açılma ve kıl köklerinde zayıflama şeklinde başlar ve eğer müdahale edilmezse tamamen kellik durumu oluşabilir. Tedavide amaç dökülmeyi azaltmak ve var olan kıl köklerini güçlendirmektir. Bu amaçla spreyler, mezoterapi, kök hücre tedavisi, PRP tedavisi gibi çeşitli tedavi seçenekleri bulunmaktadır.

Saç Dökülmesi Nasıl Tedavi Edilir?

İlk önce dökülmenin tipi ve nedenleri araştırılmalıdır. Etkili bir tedavi için doğru tanı ve yaklaşım önemlidir. Saç dökülmesi olan hasta bir dermatoloğa başvurmalı ve eğer gerekirse tetkik edilmelidir. Tanı konulduktan sonra saç dökülmesinde tedavi planı kişiye özel olarak belirlenir.